Jak zaistnieć w mediach społecznościowychNa obecnym rynku marketing w mediach społecznościowych jest niezbędny do rozwoju firmy. Media społecznościowe mają większy zasięg niż jakiekolwiek inne narzędzie marketingowe na świecie. Na samym Facebooku są 2 miliardy ludzi! Wpisy firmy w tych kanałach mogą być oglądane przez każdego z dowolnego miejsca na świecie. Ważne jest, aby być aktywnym w mediach społecznościowych, ponieważ mogą one działać jako wirtualna witryna sklepowa i pomagać firmom w rozwoju oraz w wejściu na rynek. W tej sekcji omówimy podstawy marketingu w mediach społecznościowych i sposób, w jaki marki mogą wykorzystać tę wyjątkową platformę do rozwoju swojej firmy.

Określ cele swojej firmy i cele marketingu w mediach społecznościowych

Istnieje wiele różnych rodzajów platform mediów społecznościowych i wszystkie mają różnych odbiorców. Najpopularniejsze z nich to Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Snapchat i Google+. Niektóre organizacje mogą być obecne na wszystkich platformach mediów społecznościowych, podczas gdy inne mogą skupić się tylko na jednej lub dwóch, które są zgodne z ich celami biznesowymi.

Ideą tego typu marketingu jest tworzenie przez firmy postów, które zaangażują ich obserwujących. Te posty mogą obejmować wszystko, od zdjęć nowych produktów, linków do postów na blogu lub interesujących artykułów z innych witryn lub pytań związanych z bieżącymi wydarzeniami.

Różne cele wymagają różnych strategii. Na podstawie swoich celów biznesowych możesz zdefiniować zestaw pasujących do nich celów marketingowych w mediach społecznościowych. Jednym z przykładów może być retargetowanie osób, które odwiedziły lub porzuciły koszyki w witrynie e-commerce.

Definiowanie celów biznesowych:

  • Jakie są cele firmy?
  • Co firma stara się osiągnąć?
  • Jakie kroki są potrzebne do osiągnięcia tych celów?
  • Jaki jest harmonogram dla każdego kroku?
  • Jak zmierzysz sukces?

Określ, które platformy są najbardziej odpowiednie dla Twojej firmy

Platformy, z których korzystasz do tworzenia treści, mogą być jedną z najważniejszych decyzji dla Twojej firmy. Jeśli masz na przykład tylko stronę na Facebooku i Twitterze, trudno będzie Ci dotrzeć do odbiorców.

Strony internetowe takie jak Wix i Squarespace są świetne dla tych, którzy chcą sami stworzyć witrynę. Dzięki tym narzędziom rozpoczęcie pracy jest łatwe przy minimalnym doświadczeniu i umiejętnościach w zakresie projektowania. Oferują wiele szablonów, edycję metodą „przeciągnij i upuść” oraz układ przyjazny dla urządzeń mobilnych.

Określ rodzaje treści, które będziesz publikować

Głównym celem treści jest utrzymanie zaangażowania i zainteresowania odbiorców produktem. Rodzaj publikowanych treści będzie zależał od grupy docelowej.

-Biuletyny: Ten rodzaj treści jest zwykle wysyłany okresowo, zazwyczaj raz w miesiącu lub tygodniu. Chodzi o to, aby dać czytelnikom informacje o tym, co dzieje się w firmie i zapewnić aktualizacje.

- Posty na blogu: blogowanie to sposób, w jaki firmy mogą dzielić się swoją wiedzą, opinią lub wiedzą z klientami lub potencjalnymi klientami. Post na blogu może prezentować nowe produkty, opowiadać historie o tym, jak to jest pracować w firmie lub dzielić się historiami sukcesu klientów. Posty na blogu są zwykle publikowane na stronie internetowej i regularnie aktualizowane.

-Aktualizacje w mediach społecznościowych: Aktualizacje w mediach społecznościowych to krótkie fragmenty informacji udostępniane za pośrednictwem kanałów mediów społecznościowych, takich jak Twitter i Facebook. oni są

Opracuj swoje zasady i wytyczne dotyczące mediów społecznościowych

Opracowując politykę w zakresie mediów społecznościowych, warto pomyśleć o konkretnej grupie odbiorców oraz celach i wartościach firmy. Firma może np. chcieć ustalić zasady, z jakich kanałów social media będzie korzystać i jakie będą odpowiednie tematy do dyskusji w jej postach.

Przydatne może być zamieszczenie wskazówek, jak często pracownicy powinni publikować i kiedy mogą wspomnieć o firmie na swoich osobistych kontach w mediach społecznościowych. Firmy mogą również chcieć rozważyć, czy pracownicy powinni mieć dostęp do danych klientów w mediach społecznościowych.

Użyj analityki mediów społecznościowych, aby zrozumieć, co działa, a co nie i jak poprawić przyszłe wyniki

Analityka mediów społecznościowych to nie tylko potężne narzędzie, ale także ważny sposób mierzenia sukcesu Twoich kampanii marketingowych. Każdy post w mediach społecznościowych, tweet lub post na Facebooku musi być monitorowany, oceniany i analizowany pod kątem skuteczności, gdy tylko zostanie opublikowany. Pomoże Ci to określić, jakie treści przyciągają uwagę użytkowników, a które nie. Następnie możesz wykorzystać te informacje, aby lepiej projektować przyszłe posty lub dokonać korekty częstotliwości postów, aby mieć pewność, że docierasz ze swoją wiadomością do jak największej liczby osób.

Znajdź osoby mające wpływ w mediach społecznościowych, które są zgodne z wartościami i zainteresowaniami Twojej firmy, aby mogli reprezentować twoją markę

Firmy mogą znaleźć influencerów, którzy dostosowują się do ich wartości i zainteresowań, aby tworzyć dla nich treści organiczne.

Wiele firm próbowało stworzyć własnych influencerów, ale jest to trudne zadanie, ponieważ wymaga dużych nakładów i pieniędzy. Tworzenie treści organicznych poprzez znajdowanie influencerów, którzy podzielają te same wartości i zainteresowania, jest łatwiejszym sposobem na zrobienie tego.